Podlasie z siodełka, czyli 100 km rowerem przez Green Velo

Ostatnio wymyśliliśmy sobie wyzwanie pod tytułem 100 km rowerem. Jednogłośnie stwierdziliśmy, że idealnie na ten wyczyn nadaje się trasa Białystok – Augustów. Poza tym bardzo chcieliśmy się przejechać szlakiem Green Velo.

Trasa Green Velo Białystok-Augustów

Green Velo z Białegostoku do Augustowa biegnie przez Choroszcz – Tykocin – Goniądz – Wroceń –Dolistowo Stare – Dębowo –Wrotki – Kopiec – Białobrzegi – wokół jeziora Sajno i to jest trasa mierząca 150 km. My jednak trasę do Goniądza nieco zmodyfikowaliśmy i pojechaliśmy tak:

Dobrzyniewo Duże – Knyszyn – Mońki – Goniądz – Wroceń – Dolistowo Stare – Dębowo –Wrotki – Kopiec – Białobrzegi – potem szosą do Augustowa.

Dzięki temu nasza trasa skróciła się do 107 km. Trasa do Goniądza była bardzo pagórkowata. Od Goniądza teren pięknie się „wygładził”, co widać zresztą na wykresie na poniższej mapie.

green velo

Green Velo – czasem szutr, czasem asfalt

Trasa jak obstawiam i pamiętam (chociaż Maciek uważa inaczej :)) to w 60% drogi szutrowe, a w 40% drogi asfaltowe. Trasa Green Velo jest bardzo dobrze oznakowana. Po drodze również mijaliśmy specjalne przystanki Green Velo (MOR) ze stolikami i ławkami. Najpiękniejszy odcinek to przejazd brzegiem Biebrzy przez Biebrzański Park Narodowy. Niestety nie mieliśmy ze sobą lustrzanki, ale kilka momentów drogi udało nam się uchwycić telefonem. Tutaj podejrzyj inne ujęcia Podlasia – Podlasie

Czas przejazdu Green Velo do Augustowa

Cała podróż zajęła nam 9h (z 4 przerwami). 9h wypełniliśmy podziwianiem naszego pięknego Podlasia z siodełka. Jechaliśmy przez wsie, gdzie babuleńki i dziadkowie siedzą przed domami kontemplując ciszę. Mija się co chwilę bocianie gniazda, charakterystyczne stare krzyże, piękne podlaskie pola i łąki. Ta trasa to takie „Podlasie w pełnej krasie”.

Było warto mimo, że nasze pośladki pewnie mają inne zdanie. Dosłownie każdy, kto jest w formie pokona ten odcinek bez problemu. My wcześniej robiliśmy wyprawy rowerowe po maksymalnie 60 km. Trasę bardzo rekomendujemy. I już mamy ochotę na więcej, bo w końcu Green Velo to 2000 km tras (Tutaj przeczytasz o Green Velo do Łomży – Green Velo do Łomży).