Podlasie z siodełka, czyli 100 km rowerem przez Green Velo

Ostatnio wymyśliliśmy sobie wyzwanie pod tytułem 100 km rowerem. Jednogłośnie stwierdziliśmy, że idealnie na ten wyczyn nadaje się trasa Białystok – Augustów. Poza tym bardzo chcieliśmy się przejechać szlakiem Green Velo.

Trasa Green Velo Białystok-Augustów

Green Velo z Białegostoku do Augustowa biegnie przez Choroszcz – Tykocin – Goniądz – Wroceń –Dolistowo Stare – Dębowo –Wrotki – Kopiec – Białobrzegi – wokół jeziora Sajno i to jest trasa mierząca 150 km. My jednak trasę do Goniądza nieco zmodyfikowaliśmy i pojechaliśmy tak:

Dobrzyniewo Duże – Knyszyn – Mońki – Goniądz – Wroceń – Dolistowo Stare – Dębowo –Wrotki – Kopiec – Białobrzegi – potem szosą do Augustowa.

Dzięki temu nasza trasa skróciła się do 107 km. Trasa do Goniądza była bardzo pagórkowata. Od Goniądza teren pięknie się „wygładził”, co widać zresztą na wykresie na poniższej mapie.

green velo

Green Velo – czasem szutr, czasem asfalt

Trasa jak obstawiam i pamiętam (chociaż Maciek uważa inaczej :)) to w 60% drogi szutrowe, a w 40% drogi asfaltowe. Trasa Green Velo jest bardzo dobrze oznakowana. Po drodze również mijaliśmy specjalne przystanki Green Velo (MOR) ze stolikami i ławkami. Najpiękniejszy odcinek to przejazd brzegiem Biebrzy przez Biebrzański Park Narodowy. Niestety nie mieliśmy ze sobą lustrzanki, ale kilka momentów drogi udało nam się uchwycić telefonem. Tutaj podejrzyj inne ujęcia Podlasia – Podlasie

Czas przejazdu Green Velo do Augustowa

Cała podróż zajęła nam 9h (z 4 przerwami). 9h wypełniliśmy podziwianiem naszego pięknego Podlasia z siodełka. Jechaliśmy przez wsie, gdzie babuleńki i dziadkowie siedzą przed domami kontemplując ciszę. Mija się co chwilę bocianie gniazda, charakterystyczne stare krzyże, piękne podlaskie pola i łąki. Ta trasa to takie „Podlasie w pełnej krasie”.

Było warto mimo, że nasze pośladki pewnie mają inne zdanie. Dosłownie każdy, kto jest w formie pokona ten odcinek bez problemu. My wcześniej robiliśmy wyprawy rowerowe po maksymalnie 60 km. Trasę bardzo rekomendujemy. I już mamy ochotę na więcej, bo w końcu Green Velo to 2000 km tras (Tutaj przeczytasz o Green Velo do Łomży – Green Velo do Łomży).

• Gratuluję formy! Wasza satysfakcja musiała być ogromna :D

• Dzięki! Satysfakcja włączyła się po zobaczeniu znaku „Augustów” i 100tki na liczniku ;)

• dzięki za ten wpis, właśnie w poniedziałek wybieramy się na tydzień na rowery, chcemy spokojnie popedałować od południowej części Puszczy Białowieskiej na Północ więc pewnie ten odcinek również, skoro zrobiliście go na raz! Gratulacje :)

• Dzięki! :) Trasa na pewno Wam się spodoba ;) Powodzenia! :)
      P.S. Dużo rowerujecie ogólnie? :)

• szczerze mówiąc raczej zero :D ale po podróżach wszystkimi innymi środkami lokomocji przyszedł czas na rower :) GreeVelo ma być trochę treningiem przed 2tyg. w Norwegii :)

• Super plan! A gdzie dokładnie po Norwegii będziecie pedałować? :)

• Z Bergen do Haugesund przez Język Trolla :) Mam nadzieje, że to przeżyjemy :D o tej „przygodzie” będzie można poczytać u mnie na blogu :P

• Wow :) rewelacja! My byliśmy na kjeragu, a raczej obok, bo wejście „na kulkę” nas przerosło ;) trolla mamy w planie, może właśnie rowerami – to byłby czad :) Na bloga zajrzymy na pewno ;) btw fajna nazwa – choose your way ;) powodzenia i udanego pedałowania!

• Dawig

Witam. W piątek chcemy wyruszyć z dzieciakami w stronę Augustowa i Suwałk. Nie rezerwujemy noclegów, bo nie wiemy gdzie wypadną. Czy orientujesz się może, czy dużo jest miejsc noclegowych? Pozdrawiam Dawid

• My zatrzymywaliśmy się w domku w Augustowie (tam jest dużo opcji na nocleg). Myślę, że bez problemu coś znajdziecie ;)

I jeszcze jedno, czy szlak pozwala na ciągnięcie 2 kolowe przyczepki rowerowej?

• Kenifled

są odcinki gdzie jest to niemożliwe ze względu na dobro dziecka. takie coś na odcinku 6km albo i więcej ( odcinek Grabarka w kierunku Białowieży ) i ja tu mówię o całym Green Velo a jak jest na odcinku Białystok suwałki to nie pamiętam

Wszystko fajnie ale na jednodniową wycieczkę szlakiem Green Velo ale już przejechanie całej trasy z sakwami albo jeszcze większe wyzwanie z dzieckiem w wózku to już mega wyczyn i katorga … Green Velo to jeden wielki bubel choć trzeba przyznać że trasa bardzo piękna widokowo

• Dawig

Czy na odcinku Białystok i Suwałki również?

• Kenifled

ogarnialiśmy mapę z inną mapą i jeśli trasa prowadziła przez drogi przerywane na mapie to odpuszczaliśmy bo po prostu się nie dało jechać. dziękuję za odcinki szutrowe 6 km po tarce. powinna być informacja jaka jest nawierzchnia by móc ominąć dany odcinek

• Darek

Przejechaliśmy w czerwcu trasę od Augustowa do Elbląga przez Suwałki Gołdap Węgorzewo Lidzbark warmiński i frombork … Potwierdzam iż trasa nie nadaje sie na podróżowanie z sakwami a nie daj Boże na cienkich kołach … Bardzo dobrze oznakowana nie można sie czepiać jest sporo Morów gdzie sa toalety i można odpocząć natomiast nawierzchnia praktycznie poza większymi miejscowościami to szuter kamienie i piasek co zniechęca do kręcenia zapadasz sie w piach bo sakwy trochę waża . Widokowo trasa poprowadzona bardzo ciekawie jest sporo miejsc które warto zobaczyć (Plaska śluzy , jezioro Wigry , Szelment , czarna Hańcza , punkt styku trzech granic ,Gołdap , Węgorzewo , Lidzbark warmiński, zalew wiślany , katedra frombork , port tylmicko itd wiele innych ) noclegi można znaleść polecamy hotelik Gołdap w centrum super obsługa i pyszne jedzenie , siedlisko sabinowo koło wegorzewa można poczuć klimat Mazur , szelment ośrodek nad jeziorem piękny widok , pozatym można znaleść po drodze sporo agroturystyki ) warto zaopatrzyć sie w prowiant bo jadąc green velo sklepów nie ma za wiele po drodze … Brakuje tez miejsc gdzie można umyć rower bo po długiej jeździe w piachu lub w błocie warto byłoby go odświeżyć … Ogólnie warto przeżyć taka przygodę choć oczekiwania były większe !

• Kenifled

Zgadzam się , oznakowanie bardzo dobre choć czasami znak schowany za znakiem drogowym albo co 300m znak z informacją że jakaś tam miejscowość będzie za 4 km potem za 3.7km itd… do tego faktycznie przydałaby się bieżąca woda przynajmniej co jakiś MOR no i do tego fajnie by było ( dla sakwiarzy co śpią na dziko ) od czasu do czasu jakiś prąd ( znaleźliśmy jeden taki MOR chyba gdzieś za Węgorzewem w stronę Elbląga ) i była tam kanapa :D. Trasy jak najbardziej rewelacyjne widokowo ale gorzej z nawierzchnią ( trzeba przyznać ze okolice Hajnówki droga rewelacja :) ) Co by mogło jeszcze być ( dla rodzin z dziećmi ) to informacja na MOR-ach za ile km będzie kolejny MOR no i tablice z informacjami ( po co mi w Świętokrzyskim informacja co jest w warmińsko-mazurskim – powinny być atrakcje lokalne ) i do tej pory nie mogę zrozumieć dlaczego Velo nie prowadzi przez Zamość :D